تالار گفتگو انجمن معتادان گمنام ایران

نسخه‌ی کامل: اصول مهم روابط عمومی و اطلاع رسانی و رسانه ها
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
اصول مهم روابط عمومی و اطلاع رسانی و رسانه ها
برخی اوقات افراد غیر معتاد می توانند به ما جهت حفظ گمنامی مان در رسانه هاي جمعی به عنوان معتاد در حال بهبودي کمک نماید.
روابط قوي داراي تداوم است. یک رابطه ي مداوم شامل گفتگوي متقابل و منطقی است. اگر تصمیم گرفتیم که الویت ما ایجاد رابطه با یک سازمان محلی است که به معتادان کمک می کند بنابراین پس از معرفی اولیه ، ما به تماس خود با آن سازمان ادامه می دهیم. ما بعد از جلسه ي معرفی اطلاعات دقیقی از NA در اختیار آنها قرار داده و به آن سازمان راه هاي معتبر جهت تماس با اعضاي اجتماع محلی NA ارائه می دهیم.  
مثال اگر از ما درخواست شده تا در یک مصاحبه ي رادیویی راجع به بهبودي در NA شرکت کنیم ، اکیداً به ما توصیه می شود تا از اعضاي با تجربه NA در جامعه خدماتی خود کمک گرفته ؛ گفتگو و برنامه ریزي کنیم و مراسم معارفه را با اعضاي کمیته تمرین نموده و معرفی معتادان گمنام را با همراهی عضو دیگري انجام می دهیم. 
رسانه هاي چاپی در این مبحث شامل روزنامه ها ، مجلات محلی ، پوسترها ، تبلیغات محیطی ، اخبار یا سرمقاله و نقطه نظرات می شوند. رسانه هاي پخش برنامه شامل اعلامیه هاي خدمات عمومی ، رادیو ، تلویزیون ( از جمله تلویزیون کابلی ) و سینما می شوند.
پیش از شروع فعالیت هاي جدید روابط عمومی سوالاتی که در بخش برنامه ریزي و آمادگی مطرح می شود ،می تواند به عنوان قسمتی از فرآیند تهیه ي ترازنامه ي کمیته ي خدماتی ناحیه (که جزییات آن در فصل سوم شرح داده شده) محسوب شوند.


__فصل پنجم__