گزارش کتبی یا گزارش شفاهی؟
چه وقت و کجا از کدام نوع گزارش استفاده کنیم؟
گزارش انتقال پاره ای از اطلاعات به کسانی که از آن بی اطلاع بوده یا آگاهی کافی ندارد.
گزارش؛شـرح، تفسیر،بیان و مکاتبه ای است که از سوی خدمتگزاران در na تهیه و طی آن اقدامات ،نتایج اقدامات ،موفقیت ها،درخاست ها ، پیشنهادات ،نظریات،مشکلات و یا ....ارائه میشود که جهت آگاهی از جریان امور و یا تصمیماتی که باید اتخاذ گردد، به کسانی که خدمت به آنها محول شده ارائه میشود.
ما معمولا بین سطوح از گزارش های کتبی بیشتر بهره میگیریم و در داخل جلسات بیشتر گزارش ها را بصورت شفاهی و معتادفهم در اختیار گروه هدف قرار میدهیم، در هر حال بکارگیری تلفیقی از این دو نوع گزارش کاربرد مؤثرتری در ارائه اطلاعات به مخاطبین دارد.