امتیاز موضوع:
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
سؤال 3- سنت دوم NA را بخوانید. آیا مفهوم ششم در تضاد با سنت دوم می‌باشد. با این که کم
#1
سؤال 3- سنت دوم NA را بخوانید. آیا مفهوم ششم در تضاد با سنت دوم می‌باشد. با این که کمک می‌کند تا این سنت برای ما واضح‌تر و روشن‌تر شود.
پاسخ
#2
 3- سنت دوم NA را بخوانید. آیا مفهوم ششم در تضاد با سنت دوم می‌باشد. با این که کم

خیر کمک می کند که این سنت بطور کامل تری به اجراع گذاشته شود مفهوم ششم بااستفاده کردن از مفاهیم خدماتی در خدمات به ما کمک می‌کند تاروشهای بهتری برای تصمیم گیری ودنبال کردن برای هدف اصلی خود بکار بگیرم در واقع مفهوم ششم یعنی معجون ویا تجربه ای از سنت دوم که مارا در خدمات بهتر کمک می کند وجدان گروها را در نظر می‌گیریم وخود محورانه خدمت نمی‌کنیم و همیشه مرجع نهاای که همان خداوند است را ناظر در کارها می‌بینیم مفهوم ششم از حکومتی شدن و دور شدن خداوند جلوگیری می کند مفاهیم تجربهٔ سنتهاست که سالها در اثر خدمت به دست آمده در سنت دوم در رأی گیری و احترام به گروه نظرات آنها شنیده و رأی گیری میکنیم اجرائ آن تصمیات احترام به خداوند است مفهوم ششم راه صحیح خدمات وجدان گروه را به ما در خدمت یاد می‌دهد
پاسخ
#3
خیر بلکه کمک هم می کند و می گوید که وجدان گروه همان زبان خداوند سنت دوم است و مفهوم ششم سنت دوم را واضح تر و شفاف تر می کند

مفهوم ششم مکانیسم وجدان گروه را کاملا قابل هضم و فهم می کند و شکل وجدان گروه و نقش ان را در تصمیمات به ما توضیح می دهد و سنت دوم را قابل هضم می کند

وجدان گروه وسیله‌ای برای دعوت جمعی از راهنمائی جاری نیروی برتر برای تأثیرگذاری بر تصمیم‌هایمان است
پاسخ
 سپاس شده توسط حـمـیـد ، ناظر11 ، آریا داریوش
#4
مفهوم ششم دقیقا در راستای سنت دوم قرار دارد ، مرجع نهایی خداوندی مهربانی که خود را در وجدان گروه بیان کند ، و در مفهوم ششم که خرد جمعی شکل می گیرد که

با فهم مشترک و دعوت از خداوند مهربان برای اثر گذاری در تصمیمات و رای گیری های گروه ، ساختار خدماتی ، همگی از وجدان های گروه شکل می گیرد که خواست و اراده خداوند

در آنها اثر داشته است . در هر دو وجدان گروهی نقش موثری برای انجام آنها را ایفا می کند ، وجدانی که با آگاهی و دعا و مراقبه و کمک گرفتن از خداوند شکل گرفته است .
پاسخ
 سپاس شده توسط ناظر11 ، حـمـیـد ، آریا داریوش
#5
وجدان گروه وسیله‌ای برای دعوت جمعی از راهنمائی جاری نیروی برتر برای تأثیرگذاری بر تصمیم‌هایمان است
پاسخ
 سپاس شده توسط حـمـیـد ، ناظر10 ، آریا داریوش
#6
خیر در تضاد نیستند ، بلکه مکمل همدیگر میباشند در سنت دوم و مفهوم ششم ما با بیداری روحانی که از کار کرد قدمها پیدا کرده ایم هدف گروه را در اولویت هر چیزی قرار میدهیم ، نظرات خود را همراه پیشنهادات ارائه میدهیم اما آنها را تحمیل نمی کنیم و به دیگران هم اجازه بیان نظرات و پیشنهادات شان را میدهیم ، تحت تأثیر افراد و شخصیتها قرار نمیگیریم و با این بیداری روحانی خواهان حضور خداوند میشویم ( وجدان گروه ) . مفهوم ششم در کنار سنت دوم به ما کمک میکند تا مرجعیت خداوند را به اجرا در آوریم ، از خداوند دعوت میکنیم تا بر تصمیمات ما تأثیر مثبت بگذارد . وقتی که مرجع نهایی خداوند باشد آن وقت از غرایز شخصی دست برداشته و در انجام خدمات متوقع نیستیم و احساس مالکیت نمی کنیم و به صورت چرخشی خدمت میکنیم . اینها باعث میشود در افراد و گروهها حس سازگاری و همبستگی به وجود آید . مفهوم ششم نحوه درست استفاده کردن و شکل گیری وجدان گروه را به ما نشان میدهد و همینطور یاد آور این است که ما برای مدتی طولانی نمیتوانیم تصمیمات درستی بگیریم و نحوه درست استفاده کردن از سنت دوم را به ما میگوید . و اجازه نمیدهد که در سنت دوم به سلیقه دلخواه عمل کنیم و به ما یاد آوری میکند که مرجع وجدان گروه خداوند است . مفهوم ششم شهامت لازم را برای گفتن عقیده خود و شنیدن نظرات دیگران را به ما میدهد
پاسخ
 سپاس شده توسط حـمـیـد ، آریا داریوش
#7
سنت دوم را رعایت کنیم . برای رسیدن به اراده خداوند ، [b]لازم [/b]است که همه اعضاء گروه در مورد [b]تصمیمی [/b]که قرار است گرفته شود [b]آگاه [/b]باشند . رهبران ما در اینجا فقط نقش [b]آگاهی دهنده[/b] را دارند و نباید نظرشان را به گروه[b] القاء[/b] و [b]تحمیل[/b] کنند
پاسخ
 سپاس شده توسط ناظر11 ، حـمـیـد ، ناظر10 ، آریا داریوش
#8
سلام
تصمیم با حضور خداوند از درون.این شکلی  از تصمیم گیری است.خداوند در همه تصمیمات ما حضور دارد.مفهوم شش نیز با حضور خداوند شکل می گیرد.این در وجدان ما مشهود است.
پاسخ
 سپاس شده توسط حـمـیـد ، ناظر10 ، آریا داریوش
#9
برداشت سنت دوم 
 در سنت دوم این جمله اشاره شده است ما مردمی خود محور وخودرای هستیم و همچنین  در مدیریت هم ضعیف هستیم وا ما با کارکرد قدم ها آموخته ایم که نیروی برتراز خودمان متکی شویم. و از این نیروی برتر در رساندن پیام استفاده کنیم. و با فهم قدم ها وجدان در ما بیدار و باعث تغییر در افکار و رفتار ما می شود و اگر به دنبال راهنمایی یک مرجع نهایی هستیم تا به یک فهم مشترک برسیم باید به طور دسته جمعی یک سری از کارها را انجام دهیم.
مشارکت در وجدان گروهی یعنی آگاه شدن از رابطه با نیروی برتر در تصمیماتمان و تسلیم شدن دسته‌جمعی  در برابر اصول روحانی ما را قوی تر  می کند..
در سنت دوم همه اعضا رهبر هستند و رهبری از طریق نمونه بودن در خدمات کار می‌کند ما رئیس یا عضو برجسته نداریم ما خدمتگزاران مورد اعتمادداریم وهستیم.

و همگی در این خدمت سعی می‌کنیم که از حریم بهبودی که سرمایه‌های اعضا هستند مراقبت کنیم در سنت دوم خودپرستی خودمحوری جواب نمی دهد  ما به وسیله خداوند مهربان که با رای وجدان تجلی می‌کند اداره می شویم.

ما خدمتگزاران مورد اعتماد خود را حمایت می کنیم در واقع اعتماد متقابل به یکدیگر داریم و ایمان داریم که افرادی که انتخاب کردیم آنها وقت کافی برای خدمت برای منافع مشترک و وحدت را خواهند داشت..
و آنها نمونه هایی هستند که خدمات را به خوبی هدایت خواهند کرد. و با حمایت در تمام سطوح خدماتی انگیزه شوروشوق آنها را افزایش می‌دهیم. برای واگذاری یک خدمت ویژگی های رهبری مثل( داشتن روحیه خدمت. داشتن انگیزه. مسئولیت پذیری. داشتن روحیه آرام .و مشورت پذیری . انتقاد پذیری)را به آنها گوشزد می‌کنیم. و میدانیم داشتن ویژگی‌های رهبری برای یک خدمتگزار باعث بازیابی خود در تمام امور زندگی تاثیر بسزایی خواهد داشت. ما برای رسیدن به یک رای وجدان وقط  کافی را در نظر می گیریم و با شنیدن ندای وجدان گروهی و با توافق دسته جمعی و رسیدن به یک فهم مشترک همگی در تصمیم‌گیری‌ها شرکت می کنیم و اغلب وجدان گروهی ما تکامل پیدا میکند
  اصول روحانی سنت دوم و اجرای آن
(تسلیم،ایمان،تواضع،روشن بینی،گمنامی)
تسلیم: ما با تسلیم در مقابل وجدان گروهی و رابطه با نیروی برتر بهبودی خود را ادامه می‌دهیم
ایمان: با متکی بودن به نیروی برتر و تکرار و تمرین اصول روحانی به ما کمک می‌کند که با داشتن امید به جای داشتن ترس با امیدواری و با تسلیم شدن به  راه خود ادامه می‌دهیم
تواضع: ما با نقاط قوت ضعف خود را بررسی می‌کنیم و با داشتن تمایل این آمادگی را به ما می‌دهد که خواسته‌ها و عقیده های خود را کنار بگذاریم تا بتوانیم در خدمت کردن فرد موثر در انجمن باشیم و این باعث ایجاد روشنی بینی در فضای بهبودی می شود
روشن بینی: ما با روشن بینی قضاوت و پیش داوری را کنار گذاشته نسبت به همه خوش بین می شویم و آن را پرورش می‌دهیم و تمایل پیدا می‌کنیم که در خدمات خود از منافع مشترک و حفظ اتحاد مراقبت کنیم.وبه تمامی نقطه نظرات دیگر اعضا گوش فرامیدهیم
گمنامی: در گمنامی این سنت هیچ گروهی برتر از گروهی دیگر نیست و همگی در معتادان گمنام برابر هستند و هیچ عضوی فهمیده تر از عضو دیگری نیست و با عمل گمنامی بدون توجه به احساسات شخصی به یک شخص همه رامورد توجه و محبت و عشق و احترام قرار می‌دهیم. و در هنگام رای گیری با حفظ گمنامی بادعاومشورت و  از درخواست کمک از نیروی برتر شرکت می‌کنیم و رای خود را اعلام می نمایم. خدمت در NA  تجربه و یاد گرفتن است و به رشد روحانی ما کمک می کند. ما در عوض با خدمت و با درک گمنامی در این سنت در حالت روحانی خود قرار می گیریم و باعث رشد ما و گروه ما خواهد شد
پاسخ
 سپاس شده توسط Darush sistan ، Nazer 5 ، حـمـیـد ، آریا داریوش
#10
سلام
سنت دوم NA را بخوانید. آیا مفهوم ششم در تضاد با سنت دوم می‌باشد. با این که کمک می‌کند تا این سنت برای ما واضح‌تر و روشن‌تر شود. خیر در تضاد نیست-
وجدان یک توانائی روحانی ضروری و حس درونی تشخیص درست و غلط برای ما است .

وقتی معتادانی که وجدان شخصی آنها از طریق کارکرد قدم ها بیدار شده ، چه در گروه معتادان گمنام و چه در جلسات کمیته های خدماتی ، گرد هم بیایند تا مسائل مربوط به خدمت را بررسی کنند ، آنها آماده اند تا در به وجود آوردن یک وجدان گروهی نقش داشته باشند.
پاسخ
 سپاس شده توسط ناظر10 ، حـمـیـد ، آریا داریوش
#11
خیردرتضادنیست بلکه مکمل سنت دوم میباشدیعنی مابه تنهایی نمیتوانیم تصمیمات درست بگیریم مفهوم َششم باعث میشود که مانست دوم را اگاهانه تر اجرا کنیم و مسیرمعنوی را شکل دهیم کمک میکندتامرجعیت خداوند را به اجرا در بیاوریم تا دست از نواقص برداریم و شهامت لازم برای شنیدن عقاید دیگران داشته باشیم
پاسخ
 سپاس شده توسط ناظر10 ، آریا داریوش
#12
سلام

==خیر ضدیتی ندارد.من قبول کردم که نمی توانم به تنهایی همه تصمیمات را بگیرم وکارها انجام دهم. ما رهبرانی داریم که خدمتگذار هستند و وظیفه هدایت و روشن کردن مساله دارد وهیچ گاه به تنهایی تاثیر نمی گذارند...
پاسخ
 سپاس شده توسط ناظر10 ، آریا داریوش
#13
سؤال 3- سنت دوم NA را بخوانید. آیا مفهوم ششم در تضاد با سنت دوم می‌باشد. با این که کمک می‌کند تا این سنت برای ما واضح‌تر و روشن‌تر شود.(مفهوم۶)
تنها در یک صورت باهم در تضادند که مرجع ما خداوند نباشد.
مفهوم۶راه بکارگیری سنت۲ در برنامه را به ما نشان میدهد، یعنی هم تکمیل کننده سنت ۲ میباشد و هم باعث ارتقا کیفیت روحانی ما از درون  که همون وجدان است،میشود.

بکارگیری یکی از این گام ها بدون دیگری ،رسیدن به وجدان گروه را ناممکن می سازد.
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان